Role of People, Process, Physical Evidance Rice Warehouse Customer Satisfaction UD. Two Men Lumajang

  • Bidin Abdillah STIE Widya Gama Lumajang
  • Ainun Jariah STIE Widya Gama Lumajang
  • M. Taufik STIE Widya Gama Lumajang
Keywords: People, Process, Physical Evidance

Abstract

Food is everything that comes from biological sources of agricultural products. Rice is one of the staple foods of Indonesian citizens. People factors, process, physical evidance are very important things from an effort to the make customers satisfied in buying a product. The purpose of this study is to find out and analyze the role of people, process, physical Evidance Significantly simultaneously and partial to the satisfaction of UD Warehouse customers. Two sons in Lumajang Regency. Respondents in the study were customers of 40 respondents. With multiple linear analysis, the results of this study indicate that partially the variables that have a significant effect on customer satisfaction are variables of physical evidence. Simultaneously the three independent variables have a significant effect on customer satisfaction

References

Almana, L.D., Sudarmanto, & Ismail, S.W. (2018).Tata Kelola Perguruan Tinggi Berbasis Akreditasi. Yogyakarta: CV. Budi Utama.
Arifin, S., Barlian, N. A., & Hidayat, Z. (2018). Pengaruh Motivasi, Prestasi, dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Puskesmas Sumbersari Kecamatan Rowokangkung Kabupaten Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 1, No. 1, pp. 480-487).
Ratnasari, T. R., & Mastuti, H. (2009). Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta:
Ghalia Indonesia.
Farida, I,. Achmad, T. (2016).“Analisis Pengaruh Bauran Pemasaran 7P Terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Gojek Online.” Wacana, 1(1), 2016: 3140.
Cannon, J.P., William D. P.,, & J r. E. Jerome, M. (2008).Pemasaran Dasar . Jakarta: Salemba Empat.
Dillah, U., Sulistyan, R. B., & Irwanto, J. (2019). Persepsi Kualitas Layanan dan Harga untuk Meningkatkan Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus pada Rumah Makan Serambi Pujasera Klojen Lumajang). In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 542-548).
vellas, F., & Lionel, B. (2008). Pemasaran Pariwisata Internasional. Jakarta: Yayasan Obor Indonesia Anggota IKAPI DKI.
Fitrah, M., & Lutfiyah. (207) &. Metodologi Penelitian . Sukabumi : CV. Jejak.
Pilliangsani, M.H.(2012). A to Z Bisnis Sukses Rumahan. Jakarta: PT. Gramedia.
Pratiwi, E. D., Robustin, T. P., & Sulistyan, R. B. (2018). Pengaruh Kepuasan Kerja dan Motivasi terhadap Kinerja Pegawai pada Dinas Komunikasi dan Informatika Kabupaten Lumajang. Jurnal Riset Manajemen, 1(1), 1-8.
Hikmah, N., Lukiana, N., & Sulistyan, R. B. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Dalam Meningkatkan Kepuasan Dan Membentuk Loyalitas Pelanggan Pada Percetakan Yesika Di Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 582-587).
Wahyuningsih, W., Lukiana, N., & Irwanto, J. (2019). Pengaruh Kepuasan Kerja Dan Komitmen Organisasi Terhadap Organizational Citizenship Behavior (Studi Kasus pada Karyawan Koperasi Serambi Dana Lumajang). In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 467-474).
Syahroni, I., Lukiana, N., & Kasim, K. T. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen. In Proceedings Progress Conference (Vol. 1, No. 1, pp. 206-212).
Lukiana, N., & Budiwati, H. (2011). Kualitas Layanan Dan Kepuasan Konsumen Warung Internet. Wiga: Jurnal Penelitian Ilmu Ekonomi, 1(1), 56-63.
Nurmalia, R., Hidayat, Z., & Irwanto, J. (2018). PengaruhKualitas Produk, Pelayanan dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen. In Proceedings Progress Conference(Vol. 1, No. 1, pp. 533-538).
Lestari, I., Jariah, A., & Hidayat, Z. (2019). Implementasi Bauran Promosi Terhadap Kepuasan Pengunjung Pada Wisata Hutan Bambu Sumbermujur-Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 532-541).
Majid, A. M., Jariah, A., & Hidayat, Z. (2019). Peranan Free Pick Up Service Dan Cash On Delivery Terhadap Peningkatan Kepuasan Pelanggan Pengguna Jasa Pengiriman Barang Di PT. Pos Indonesia (Persero) Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 446-451).
Rangkuti, F. (2010). Riset Pemasaran . Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama..
—.(2009). Strategi Promosi Yang Kreatif Dan Analisis Kasus Integrated Marketing Comunication. Jakartaa: PT. Gramedia Pustaka Utama.
Risal, M.( 2010). “Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan Pelanggan Studi Empiris Pada Industri Cafe Dan Resto Di Kota Palopo.” Prosiding Seminar Nasional ,03 (01),2442 - 2450.
Sholekhah, F. I. A., Budiwati, H., & Fauziah, A. (2019). Strategi Customer Relationship Management (CRM) dan Personal Selling Terhadap Kepuasan konsumen (Studi Kasus Produk Motor Merek Honda di Kabupaten Lumajang). In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 612-617).
Sulistyan, R. B., Pradesa, H. A., & Kasim, K. T. (2017). Peran Mediasi Kepuasan dalam Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Citra Institusi terhadap Retensi Mahasiswa. Wiga: Jurnal Penelitian Ilmu Ekonomi, 7(2), 77-78.
Sarker, M. A. (2012). “Investigating The Impact Of Marketing Mix Elements On Tourists Satisfation an Empirical Study On East Lake.” European Journal Of Business And Management, 04 (07)2222 - 2839.
soegoto, E. S. (2014). entrepreneurship menjadi pembisnis ulang. Jakarta: PT. Elex Media Komputindo.
Suharto, B. (2016). Marketing Pendidikan. Yogyakarta: LKiS Pelangi Aksara.
Souar, Y., Keltouma, M., & Imane, A. (2015).“The Impact Of Marketing Mx ElementsOn Customer Loyalty For An Algerian Telecommunication Company.” Expert Journal Of Marketing, 03 (01),2015: 2344 - 6773.
Tjiptono, F,. & Gregorius, C. (2011).Service, Quality, Dan Satisfation.
Yogyakarta:CV.Andi Offset.
Valdy ,R. W. (2013). Bauran Pemasaran Jasa, Pengaruhnya Terhadap Kepuasan Konsumen Pengguna Mobil Toyota Avanza Veloz Pt. Hasjrat Abadi Manado. Jurnal Emba, 01 (04), 1229 -1239.
Widada, H. S. (2012).“Pengaruh Product, Price, Place, Promotion, Dan Physical Evidance Terhadap Keputusan Pembelian Studi pada Hotel Cakra Kusuma Yogyakarta.” Jurnal Ustjogja, 2 (4), 134 - 148.
Wulandari, K. A. (2017). “Pengaruh Physical Evidance, Aksebilitas, dan Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Hotel Dan Resto Mitra INN Kediri.”Jurnal Simci - Economic, 01(03), 1224- 1235.
Zebua, M. ( 2018) .Pemasaran Produk Jasa Kesehatan . Yogyakarta: CV. Budi Utama.
Published
2019-08-31