Relations Service Quality, price, and location on Customer Loyalty

(Studies in Silk Screen Printing Mainstay Tekung, Lumajang)

  • Eko Romadhoni Arisona STIE Widya Gama Lumajang
  • M. Taufik STIE Widya Gama Lumajang
  • Jesi Irwanto STIE Widya Gama Lumajang
Keywords: Service Quality, Price, Location, Customer Loyalty

Abstract

Screen printing services are something that is given or offered by a screen printing printing company to consumers who are basically intangible and do not cause a transfer of ownership. The sampling method used in this study was taken by Probability Sampling, and the chosen sampling was simple random sampling technique. The sample used was 60 respondents from customers who had used screen printing services on Mainstay Tekung, Lumajang screen printing presses. The Data used in this study include primary data. There are two variables in this study namely independent and dependent variables. Independent variables include service quality, price, and location. Whereas the dependent variable is customer loyalty. The results of this study that simultaneously show the variables of customer quality, price, and location influence customer loyalty. While customer quality has a significant effect on customer loyalty, the price variable has no significant effect on Mainstay Tekung, Lumajang screen printing. However, for location variables it does not Affect customer loyalty in Andalan Tekung, Lumajang screen printing presses

References

Alma, B (2011). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Cetakan Kesembilan. Alfabeta, Bandung.
Cannon, Perreault, Mc.Carth. 2009. Pemasaran Dasar. Buku 1 Edisi 16.Salemba Empat: Jakarta.
Hurriyati, R. (2015). Bauran Pemasaran Dan Loyalitas Konsumen. Bandung: CV. Alfabeta
Iriyanti, dkk. (2016). Pengaruh Harga, Kualitas Produk Dan Lokasi Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Sebagai Variabel Intervening Pada Depot Mie Pangsit Jember. 08, 1-10. Diperoleh pada Februari 2019.
Kotler, P., & Amstrong. (2002). Pengertian Manajemen Pemasaran (Online) (http://www.gurupendidikan.com/pengertian-manajemen-pemasaran-menurut-para-ahli) di akses 20 Februari 2019.
Kotler & Keller. (2007). Manajemen Pemasaran Edisi Kedua Belas Jilid I. PT Jakarta: Macana Jaya Cemerlang.
Kotler & Keller. (2008). Manajemen Pemasaran Edisi Ketiga Belas Jilid I. Jakarta: PT. Gelora Aksara Pratama Erlangga.
Kipu, S.M. (2013). Pemasaran Relasional Dan Kualitas Layanan Pengaruhnya Terhadap Loyalitas Pelanggan Di Matahari Department Store Manad. 01, 1-9. Diperoleh pada Februari 2019.
Lupiyoadi, R. (2014). Manajemen Pemasaran Jasa:Berbasis Kompetensi. Jakarta: Salemba Empat.
Marina, S. dkk. (2014). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Perusahaan Penerbangan Full Service Airlines. 06, 1-13. Diperoleh pada Februari 2019.
Malau, H. (2017). Manajemen Pemasaran Teori Dan Aplikasi Pemasaran Era Tradisional Sampai Era Modernisasi Global. Bandung: CV. Alfabeta
Putri, dkk. (2013). Pengaruh Kualitas Produk dan Lokasi Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus Pada Pelanggan Mertoyo Cake Semarang). Diperoleh pada Mei 2019.
Putra dan Suyoko. (2013). Pengaruh Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dengan Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening (Studi Pada Pelanggan Sriwijaya Air Rute Semarang-Jakarta). Diperoleh pada Mei 2019
Sugiyono. (2009) Metode Penelitian Bisnis (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Bandung: CV Alfabeta.
Sugiyono. (2012) Metode Penelitian Bisnis (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Bandung: CV. Alfabeta.dan R&D). Bandung: CV. Alfabeta.
Sugiyono, P. D. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: CV. Alfabeta.
Saputro, H.D. (2013). Membangun Loyalitas Pelanggan Melalui Kualitas Produk, Harga Dan Pelayanan Pada Toko Bangunan Indah Kiat Gemilang Di Kudus. 05, 1-9. Diperoleh pada Februari 2019.
Wungow, R. (2013). Kualitas Layanan, Citra, Nilai Dan Kepuasan Pengaruhnya Terhadap Loyalitas Pelanggan Hotel Rock Rand Manado. 04, 1-10. Diperoleh pada Februari 2019.
Widodo. (2017). Metodologi Penelitian Pouler & Praktis. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.
Winata dan Fiqri. (2017). Pengaruh Harga dan Kualitas Jasa Terhadap Loyalitas Pelanggan Hotel Emersia Di Bandar Lampung. Diperoleh pada Mei 2019.
Wiyono, G. (2011). Merancang Penelitian Bisnis Dengan Alat Analisis SPSS & Smart PLS. Yogyakarta: UPP STIM YKPN.
Safitri, D. F. A., Lestari, D. E., & Setyobakti, M. H. (2018). Pengaruh Harga, Promosi dan Kualitas PelayananTerhadap Loyalitas Pelanggan UD Venus Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 1, No. 1, pp. 194-205).
Nisfiyah, N., Alvia, N., Agustiar, F. R., & Sulistyan, R. B. (2019). Pengaruh Brand Community dan Ekuitas Merek terhadap Loyalitas Pelanggan. In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 342-348).
Hikmah, N., Lukiana, N., & Sulistyan, R. B. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Dalam Meningkatkan Kepuasan Dan Membentuk Loyalitas Pelanggan Pada Percetakan Yesika Di Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 582-587).
Published
2019-08-31