The Effect Of Celebrity Endorse And Brand Images On Purchase Decisions

(Case Study On Private College Students In Oppo Handphone Buyers)

  • Fionaris Tilasenda STIE Widya Gama Lumajang
  • Hesti Budiwati STIE Widya Gama Lumajang
  • Anisatul Fauziah STIE Widya Gama Lumajang
Keywords: Celebrity Endorse, Brand Image, Purchase Decision

Abstract

Marketing is an important factor in the development of the company. Marketing must be continually upgraded and refurbished, it of course not be separated from the the needs and desires consumers. The purpose of this study was to determine the effect of direct and indirect celebrity endorse and brand image as an intervening variable on purchase decisions. The method used is multiplr linier regressions analysis. Respondents this research taken from 60 respondent cell phone users OOPO. Method of data collection uses a questionnaire to scale likert of one to five (1-5). Result showing that celebrity endorse and the image of a brand simultaneously and partial significant on the purchase decision hanfphone OPPO.

References

Andrianto, (2015). Pengaruh Celebrity Endorser Dan Brand Image Pada Proses Keputusan Pembelian. Management Analysis Journal.
Assauri, (2017). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT RajaGrafindo.
Ali, I., Irdiana, S., & Irwanto, J. (2019). Dampak Brand Image, Brand Equity Dan Brand Trust Terhadap Keputusan Pembelian Laptop Asus. In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 406-413).
Bungin,(2005). Metodologi Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Kencana Prenadamedia Group.
Byun, (2014). Impact Of K-Pop Celebrity Endorsement On Thai Brand Image. ASBBS.
Juanim, (2008). Pengaruh Celebrity Endorse Terhadap Brand Image Dan Keputusan Pembelian. Riset Bisnis dan Manajemen.
Puthud, (2016). Pengaruh Celebrity Endorser Terhadap Citra Merek Dan Dampaknya Pada Keputusan Pembelian. Administrasi Bisnis.
Sanusi, (2011). Metode Penelitian Bisnis. Jakarta : Salemba Empat.
Sarwono, (2006). Metode Penelitian Kuantitatif & Kualitatif. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Setiadi, (2003). Perilaku Konsumen. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Shabrina, (2016). Pengaruh Celebrity Endorser Terhadap Citra Merek Serta Dampaknya Pada Keputusan Pembelian. Administrasi Bisnis.
Shimp, (2003). Periklanan Promosi. Jakarta: Erlangga.
Shimp,(2014). Komunikasi Pemasaran Terpadu Dalam Periklanan Dan Promosi. Jakarta: Salemba Empat.
Lutfi, S., & Irwanto, J. (2017). Pengaruh Store Atmosphere, Lokasi, Dan Keragaman Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pakaian. Jurnal Ilmu Manajemen Advantage, 1(1), 40-51.
Irwanto, J. (2017). Pengaruh Store Atmosphere, Lokasi, Dan Keragaman Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pakaian Pada Pasar Umum Pasirian Lumajang. Jurnal Ilmu Manajemen Advantage, 1(1).
Nurkhomidah, S., Nawangsih, N., & Sulistyan, R. B. (2018). Pengaruh Green Marketing Dan Green ProductTerhadap Keputusan Pembelian Produk Di Rumah Sehat Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 1, No. 1, pp. 576-583).
Irawan, R., Nawangsih, N., & Sulistyan, R. B. (2019). Pengaruh Promosi, Produk dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Produk Onderdil Astra Honda Motor (AHM) pada UD. Rasa Motor di Lumajang. Jurnal Riset Manajemen, 1(3), 121-129.
Maulana, M. F., Nawangsih, N., & Sulistyan, R. B. (2019). Pengaruh Persepsi Konsumen dan Motivasi Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Kartu Perdana IM3. Jurnal Riset Manajemen, 1(3), 78-88.
Khumairo, K., Lukiana, N., & Kasim, K. T. (2018). Pengaruh Citra Merek Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Kopi Kapal Api Di Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 1, No. 1, pp. 262-270).
Khusyairi, M. H. R., Lukiana, N., & Hartono, H. (2018). Pengaruh Desain Produk, Positioning dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Honda pada UD. Karunia Sejahtera Motor Lumajang. Jurnal Riset Manajemen, 1(1), 156-167.
Maulidiyah, S. N., & Lukiana, N. (2017). Pengaruh Word Of Mouth, Brand Image, dan Country Of Origin Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone Android Merek Samsung. Jurnal Ilmu Manajemen Advantage, 1(1), 26-39.
Istiqomah, I., Hidayat, Z., & Jariah, A. (2019). Analisis Pengaruh Kepercayaan, Iklan dan Persepsi Resiko Terhadap Keputusan Pembelian di situs Shopee di Kota Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 557-563).
Febriyani, N. L., Barlian, N. A., & Hidayat, Z. (2019). Pengaruh Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Obat Di Apotek Klinik Husada Mulia Kabupaten Lumajang. Jurnal Riset Manajemen, 1(3), 185-195.
Setiawan, E. H., & Fauziah, A. (2017). Pengaruh Keamanan, Kemudahan, Kepercayaan, Dan Risiko Kinerja Terhadap Keputusan Pembelian Secara Online. Jurnal Ilmu Manajemen Advantage, 1(1), 64-75.
Putra, E. K. H., Jariah, A., & Fauziah, A. (2019). Analisis Dimensi Gaya Hidup Terhadap Keputusan Pembelian Perumahan Rangga Regency Di Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 481-492).
Robustin, T. P., & Fauziah, A. (2018). Pengaruh Kualitas Produk Dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah Pada Masyarakat Di Kota Jember. UNEJ e-Proceeding.
Published
2019-08-31