Direct Selling and Promotion Strategies in Improving Sales Spare Parts and spare parts Motor UD Wodjo Motor Lumajang

  • Nuril Zuhriyah STIE Widya Gama Lumajang
Keywords: direct selling, promotion, sales

Abstract

Marketing is one of the most important functions of the company, where Appropriate marketingcan increase of sales and the position of the company in the market. The purpose of this study was to Determine direct selling and promotion simultaneously or partially. The sampling technique used in the research of sampling technique used is simple saturation where the sampling technique is when all members of the population are sampled. And the sample used was 60 respondents from consumers and customers UD.Wodjo Motor Lumajang. The Data used in this study include primary data. There are two variables in this study namely independent and dependent variables. Independent variables include direct selling and promotion. Whereas acting as the dependent variable is the sales

References

Ade, J. Z. (2018). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada Shopie Paris BC Yenni Kecamatan Muara Berlian. Jurnaal Ilmiah Batangsari Jambi, 18(2), 222-229.
Agus, H. (2012). Komunikasi Pemasaran. Malang:ERLANGGA.
Dian, D. P., Srikandi, K., Kadarisman, H. (2016). Pengaruh Kompetensi Komunikasi Terhadap Direct Selling Serta Dampaknya Pada Volume Penjualan Survei Pada Seller Tupperware PT.Vinivici Prima Lestari Di Surabaya. Jurnal Administrasi Bisnis, 31(1), 1-8.
Donnni, J. P. (2017). Komunikasi Pemasaran Terpadu. Bandung: Penerbit CV PUSTAKA SETIA.
Hendry, H., Karyana, H., Marsyelia, M. (2012). Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Peningkatan Penjualan Pada Perusahaan dengan Menetapkan Alumni dan Mahasiswa Universitas Bina Nusantara Sebagai Objek Penelitian. Binus Business Review, 3(2), 882-897.
Irawan, R., Nawangsih, N., & Sulistyan, R. B. (2019). Pengaruh Promosi, Produk dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Produk Onderdil Astra Honda Motor (AHM) pada UD. Rasa Motor di Lumajang. Jurnal Riset Manajemen, 1(3), 121-129.
Kamaruddin. (2017). Strategi Pemasaran Terhadap Peningkatan Penjualan Gas Elpiji Perspektif Ekonomi Islam. Laa Maisyir, 4(1), 81-96.
Lestari, I., Jariah, A., & Hidayat, Z. (2019). Implementasi Bauran Promosi Terhadap Kepuasan Pengunjung Pada Wisata Hutan Bambu Sumbermujur-Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 2, No. 1, pp. 532-541).
Luh, M. (2017). Analisis Penerapan Strategi Direct Selling Dan Dampaknya Terhadap Volume Penjualan Pada PT. Karya Pak Oles Tokcer Di DEsa Bengkel Tahun 2016. Jurnal Jurusan Pendidikan Ekonomi, 10(2), 1-10.
Lukiana, N. (2018). Komunikasi Pemasaran Pariwisata: Analisis Strategi Promosi Destinasi Wisata. In Proceedings Progress Conference (Vol. 1, No. 1, pp. 649-659).
Makmur, & Saprijal. (2015), Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan. Jurnal Ilmiah Cano Ekonomos, 3(1), 41-56.
Marceline, L. H. (2016) Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Penjualan Luscious Potato Snack. Jurnal Manajemen dan Start-up Bisnis, 1(1), 1-10.
Philip, K., & Kevin, L, K. (2007), Manajemen Pemasaran edisi 12.Penerbit: PT MACANAN JAYA CEMERLANG.
Rismi, S., & Donni, J, P. (2014). Manajemen Komunikasi. Bandung:ALFABETA cv
Safitri, D. F. A., Lestari, D. E., & Setyobakti, M. H. (2018). Pengaruh Harga, Promosi dan Kualitas PelayananTerhadap Loyalitas Pelanggan UD Venus Lumajang. In Proceedings Progress Conference (Vol. 1, No. 1, pp. 194-205).
Sanusi, A. (2012). Metodologi Penelitian Bisnis. Jakarta: Salemba Empat.
Setiyaningrum, A., Udaya, J., & Efendi. (2015). Prinsip-prinsip Pemasaran - Pengenalan Plus Tren Terkini Tentang Pemasaran Global, Pemasaran Jasa, Green Marketing, Entrepreneural Marketing dan E-Marketing. Yogyakarta:Andi.
Sugiyono, P. D. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: CV. Alfabeta.
Sugiyono, P. D. (2015). Metode Penelitian dan Pengembangan (Research and Development/ R&D). Bandung: Penerbit Alfabeta.
Sugiyono. (2009) Metode Penelitian Bisnis (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Bandung: CV Alfabeta.
Sugiyono. (2012) Metode Penelitian Bisnis (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Bandung: CV. Alfabeta.
Tjiptono, F.& Chandra, G. (2016). Service, Quality, dan Satisfaction. Yogyakarta: Andi.
Yatminiwati, M. (2018). Pengembangan Promosi Produk Pada Home Industri Kerajinan Dari Bambu Di Desa Kunir Kidul Kecamatan Kunir Kabupaten Lumajang. Progresss Conference Vol 1 No 1: Strategi Peningkatan Mutu Perguruan Tinggi di Era Revolusi Industri 4.0.
Published
2019-08-31