ANALISIS STRATEGI PEMASARAN DALAM MENINGKATKAN VOLUME PENJUALAN TAMBANG PASIR PADA CV. ALKA DI LUMAJANG

  • Umar Haikal STIE Widya Gama Lumajang
  • Sukma Irdiana STIE Widya Gama Lumajang
  • Anisatul Fauziah STIE Widya Gama Lumajang
Keywords: Marketing Strategy, Sand Volume

Abstract

Marketing is a strategy that is carried out effectively, and can be seen through the stable level of sales, whether it is better or lower. This study aims to analyze the marketing strategy in increasing the sales volume of sand mining at CV. Alka in Lumajang. This study will use a descriptive type of research, namely research that is used as an effort to investigate a phenomenon that is currently happening. The type of research applied is descriptive research with a qualitative approach. This study focuses on the marketing strategy carried out by sand mining at CV. Alka in increasing sales volume. Marketing strategy can be analyzed by describing based on the implementation of the 4Ps (product, price, place, and promotion). The data in this study used primary data and secondary data. The data collection techniques were carried out through interviews, documentation and literature. In the technique of delivering data, it is done through data reduction, data presentation, and conclusions or verification. The results of this study indicate that there are strengths that can be used as a marketing strategy by taking advantage of the right opportunities by opening new land as an effort to increase sales volume.

References

Assauri, Sofjan. 2014. Manajemen Pemasaran (Edisi 1-13). Jakarta: Rajawali Pers.
Atmoko, Prasetyo Hadi, T. 2018. Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan di Cavinton hotel Yogyakarta. Journal Tourism, 1 (2). 83-96.
Athori, A., & Supriyono. 2013. Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Produk Pada Perusahaan Snack Lucky Olympic Kediri. Jurnal Ilmu Manajemen. 2.
Danang, Sunyoto. 2013. Manajemen Pemasaran. CAPS. Yogyakarta.
Fitriyah, dkk. 2015. Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Ekspor. Jurnal Administrasi Bisnis. 24 (1). 1-9.
Mudayana. 2015. Analisis Strategi Pemasaran. Jurnal Khizanah Alhikmah, 2 (1). 21-23.
Munadi, Fandi. 2015. Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Penjualan Kendaraan Motor Pada CV Turungga Mas Motor. Jurnal Pustaka, 2 (1). 21-23.
Mursid, M. 2010. Manajemen Pemasaran (Edisi 1 Cetakan 6). Jakarta: Bumi Akasara.
Nasution M, dkk. 2017. Analisis Pengaruh Pemasaran Terhadap Volume Penjualan. Jurnal Riset Sains Manajemen, 1 (1). 1-12.
Noviar. 2017. Analisis Strategi Pemasaran dalam Meningkatkan Volume Penjualan Produk Perusahaan PT. Global Haditech. Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 1 (4). 32-52.
Nurjanah, Ike. 2017. Analisis Strategi Pemasaran dalam Meningkatkan Penjualan CPO Pada PT. Sapta Sentosa Jaya Abadi Medan. Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara.
Putra, KM Mediana. 2014. Analisis Faktor-faktor yang Mempengaruhi Volume Penjualan pada UD. Wayan Fiber Glass Singaraja. Jurnal Manajemen, 4.
T, Nurafrilita. 2013. Analisis SWOT dalam Menentukan Strategi Pemasaran
Sepeda Motor pada PT. Samekarindo Indah di Samarinda. Jurnal Administrasi Bisnis, 1 (1).
Munadi, F. A., Ekonomi, F., & Gunadarma, U. (2008). Analisis Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Penjualan Kendaraan Motor pada CV Turangga Mas Motor. Journal of Economics, 1-14.
Published
2021-09-20